وكيل پايه يك،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان،وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل براي طلاق توافقي،حقوقي خانواده،طلاق توافقي وكيل پايه يك،موسسه حقوقي،موسسه حقوقي حجتيان،وكيل خانواده،وكيل طلاق،وكيل براي طلاق توافقي،حقوقي خانواده،طلاق توافقي

موسسه حقوقی حجتیان

طلاق توافقي

طلاق توافقي چيست

در دنياي كنوني با توجه به وضعيت اقتصادي نامناسب و عوامل مختلف محيطي و اجتماعي، ناسازگاري زوجين بسيار افزايش يافته است. بنابراين براي رهايي از بحران به وجود آمده و شرايط نامساعد زندگي، زن و شوهر تصميم به جدايي گرفته و به صورت توافقي اقدام به اين كار مي كنند. در اين مواقع به اين نوع طلاق، طلاق توافقي گفته مي شود.

در بين افراد جامعه يك اصطلاح غلط رايج است كه زن هنگام ازدواج يا در حين زندگي، حق طلاق را از مرد مي گيرد. در اين مورد نيز مي توان بيان كرد كه اين اصطلاح «حق طلاق» اشتباه است و از لحاظ قانوني با توجه به قوانين مدني مربوط به ازدواج هيچ گاه حق طلاق به زن داده نخواهد شد و مرد به عنوان تصميم گيرنده اصلي خواهد بود.

درواقع درباره اين نوع طلاق مي توان بيان كرد كه زن از سوي مرد وكالت دارد هر زمان صلاح ديد، از وي طلاق بگيرد. به عبارتي ديگر به اين نوع طلاق نيز مي توان طلاق توافقي گفت؛ زيرا از قبل توافق شده است كه زن به عنوان وكيل از طرف مرد و بدون حضور او، طلاق بگيرد؛ ولي در اين مورد حق مرد براي طلاق زن، از او سلب نخواهد شد.

چگونگي طلاق توافقي

طلاق توافقي ، نوعي طلاق است كه در متون قانوني به چنين طلاقي پرداخته نشده است. در اين نوع جدايي بر اساس توافقات طرفين صورت مي گيرد و جزئيات آن با توجه به توافق زوجين تفاوت دارد.

در طلاق توافقي، زن و شوهر بايد در مورد تمام مسائل حقوقي مانند مهريه، نفقه، حضانت فرزندان و ملاقات آنها، جيهزيه و ساير موارد توافق كنند. سپس درخواست خود را به دادگاه خانواده ارائه دهند كه اين مرجع قضايي با توجه به بررسي موارد و توافق هاي انجام شده، حكم عدم سازش طرفين براي جدايي را صادر خواهد كرد.

در طلاق توافقي نيز همانند ساير مسائل حقوقي خانواده، مي توان از يك وكلاي باتجربه مانند در زمينه مسائل خانوادگي مانند محبوبه حجتيان وكيل پايه يك دادگستري استفاده كرد تا روند پرونده همان طور كه تمايل داريد، پيش برود.

براي آگاهي بيشتر مطالعه مقاله حقوق خانواده پيشنهاد مي شود.

 

هزينه طلاق توافقي

براي طلاق توافقي بايد هزينه ثبت درخواست، مشاوره خانواده (به جاي داور كه در طلاق تواقفي حذف داشت)، هزينه آزمايش باربري، ثبت طلاق در محضر و حق الزحمه وكيل  پرداخت شود.

در اين نوع طلاق به علت توافقي بودن هزينه دادرسي بايد توسط هر دو نفر پرداخت شود.

مشاوره خانواده در اين نوع طلاق به جاي داور است كه براي جدايي توافقي ديگر نيازي به داوري نيست و اين مورد براي اين نوع طلاق برداشته شده است.

مدت زمان طلاق توافقي

با توجه به اينكه در اين نوع طلاق همه چيز براساس توافق طرفين صورت مي گيرد، بعد از اين مراحل قانوني و اداري آن طي شود، جدايي انجام خواهد شد. البته اگر زمان براي زوجين اولويت داشته باشند، مي توانند از وكيل خانواده براي تسريع پرونده خود استفاده كنند؛ زيرا اين نوع وكلا به قوانين تسلط داشته و ارائه لايحه حرفه اي و پيگيري هاي لازم موجب سرعت در روند پرونده خواهند شد.

همان طور كه در چگونگي مراحل طلاق توافقي ذكر شده بعد از بررسي پرونده توسط قاضي دادگاه خانواده، حكم عدم سازش صادر شده و اعتبار آن به مدت 3 ماه است، بنابراين زوجين بايد به اين زمان توجه داشته باشند؛ زيرا بعد از گذشت اين تاريخ بايد مجدد روند قانوني را بگذراند و دوباره درخواست دادرسي بدهند.

موسسه حقوقي حجتيان به سرپرستي وكيل پايه يك دادگستري محبوبه حجتيان اداره مي شود كه تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهريه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترك انفاق، تمكين و داوري در اين موسسه انجام مي شود.

همچنين تمام مسائل مربوط به قانون كار و حوادث آن، موارد كيفري و ساير موارد حقوقي توسط موسسه حجتيان انجام مي گيرد.

موسسه حقوقي حجتيان در سال 1389 شروع به كار كرده است. از زمان شروع به كار اين موسسه تا به حال سرمايه اين گروه اعتماد و اطمينان به موكلان كاردان و با تجربه است. در همين راستا موسسه حقوقي حجتيان بر خود مي‌بالد كه در تمام سال هاي فعاليت حقوقي خود پايبند به قسم خود بوده است. همچنين براي دفاع از موكلان و احقاق حق آنها، از هيچ تلاشي دريغ نكرده كه نتيجه آن هم جز موفقيت و اعتبار اين گروه حقوقي نبوده است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/27 ساعت: ۱۸ توسط:hlawyer :